Monday, September 3, 2018

ford gt le mans 2016

LE MANS, Franța -  Seria GT GT de Sébastien Bourdais (FRA), Joey Hand (SUA) și Dirk Müller (GER) au depășit linia de sosire la Le Mans, la ora trei, duminică, din 2016 Le Mans 24 de ore. Nr. 69 Ford GT de Ryan Briscoe (AUS), Scott Dixon (NZ) și Richard Westbrook (GB) s-au alăturat câștigătorilor pe podium, după ce au obținut locul trei. Loturile 66 și 67 GT GT au terminat pe locul al patrulea și respectiv al nouălea."Acesta este un moment istoric pentru Ford Motor Company", a declarat Bill Ford, președintele executiv al companiei Ford Motor Company. "Am îndrăznit să visăm că ne-am putea întoarce la Le Mans, la 50 de ani după victoria incredibilă din 1966, și să luăm cea mai dificilă competiție din lume. Mândria pe care am simțit-o cu toții când Ford GT a trecut linia de la Le Mans este de nedescris. Echipa care a proiectat, a construit și a concurat cu Ford GT a lucrat neobosit pentru a ne aduce la acest rezultat și sunt mândru de fiecare dintre ele. Echipa Ford Chip Ganassi Racing a demonstrat spiritul lui Ford, acela al inovării, determinării și adevăratei lucrări în echipă. Ne pretuim istoria și moștenirea, dar astăzi am făcut din nou istorie și nu puteam fi mai mândru ".
Inaugurat anul trecut la presa de la Le Mans anul trecut, victoria lui Ford GT Le Mans vine la 395 de zile dupa ce masina a facut o roata pentru prima data pe 20 mai 2015 la Calabogie Motorsports Park din Canada. Un efort Herculean din partea echipei Ford Chip Ganassi a transformat mașina într-un câștigător de la Le Mans în doar un an.
"Construirea unei mașini noi și cursa la Le Mans este o sarcină monumentală", a comentat Mark Fields, președinte și director executiv al Ford Motor Company. "Am luat-o și am cucerit cea mai mare provocare în cursele de mașini sport: Le Mans 24 Hours. A fost incredibil să împărtășim acest eveniment cu dealerii, proprietarii, angajații, sponsorii și oaspeții noștri, care sunt cu toții mândri de faptul că fac parte din familia Ford. Fiecare producător din clasa GTE Pro a luptat cu tot ce aveau în cel mai bun spirit competitiv și suntem încântați că ne-am jucat rolul în această cursă incredibilă ".
Dupa o batalie titanica cu Ferrari nr. 82, Ford GT GT a preluat conducerea pentru ultima ora in cea de-a 20-a ora a cursei. Mâna a fost în spatele volanului, în trei ocazii, când Ford a trecut de Ferrari, reîncepând o rivalitate de 50 de ani între cei doi producători de mașini."Este foarte important să revenim aici, la 50 de ani de la câștigarea Ford în 1966", a spus Hand. "Am spus că am vrut să câștigăm, dar de fapt, este foarte mare. Această echipă a venit până acum într-un timp scurt. Toți au muncit din greu, chiar prin Crăciun și Anul Nou și ne-au oferit o mașină de curse pe care o putem face din greu. Am mers ca o cursa de sprint pentru 24 de ore. Am câștigat o mulțime de curse și asta e unul mare. Sunt onorat să fac parte din acest program. Sunt un tip roșu, alb și albastru, pentru a face parte din familia Ford, unde te tratează ca pe a lor, este un loc minunat de a fi. "
Această victorie este deosebit de drăguță pentru Bourdais, care sa născut în fața lui Tertre Rouge. Francezul a concurat la Le Mans de 10 ori înainte, dar aceasta este prima sa victorie.
"Este un sentiment de necrezut să poți face acest lucru", a spus Bourdais. "A fost atât de mult efort, atât de multă emoție, și de a fi cel care câștigă trofeul pentru a da familiei Ford și toți cei implicați este foarte special. Totul aliniat astăzi pentru noi - istoria, lupta Ferrari / Ford, 50 de ani și familia Ford fiind aici. Pentru a ieși pe partea de sus a tot ceea ce este un sentiment uimitor. "


Noul Ford GT din clasamentul 66, condus de Billy Johnson (SUA), Stefan Mücke (GER) și Olivier Pla (FRA), a fost înfruntat pentru un rezultat de top în perioada de început a cursei, dar o mică problemă electrică a fost plătită atacului lor. Acesta este ritmul celor 24 de ore de la Le Mans, un moment suplimentar în gropi este tot ce trebuie pentru a ieși din alergare.
Nr. 67 Ford GT de Marino Franchitti (GB), Andy Priaulx (GB) și Harry Tincknell (GB) au suferit o problemă cu cutia de viteze la începutul cursei, astfel încât au trebuit să se joace pentru 24 de ore, venind acasă în locul al nouălea.
Cu cea de-a 175-a victorie ca proprietar al echipei, Chip Ganassi devine singurul proprietar din istorie pentru a câștiga Indianapolis 500, Daytona 500, Brickyard 400, Rolex 24 Daytona, 12 ore de Sebring și 24 de ore din Le Mans.
Modelul 66 Ford GT câștigă puncte maxime ale Campionatului Mondial de Rezistență FIA de la acest eveniment, ceea ce provoacă concurența pentru restul sezonului WEC. Echipa IMSA Ford Chip Ganassi Racing se deplasează cu mult înapoi în SUA pentru următoarea rundă a campionatului WeatherTech SportsCar la Watkins Glen pe 3 iulie.

No comments:

Post a Comment